Liikuntatietoa

Riittävä määrä liikuntaa päivittäin on äärimmäisen tärkeää kaikille ihmiselle terveyskunnon ylläpitämiseksi, mutta erityisen tärkeää se on nuorille. Nuoren Suomen suositusten mukaan joka päivä pitäisi liikkua kaksi tuntia. Tämän ei tietenkään tarvitse olla pelkkää urheilua ja hikiliikuntaa, vaan koulumatkat ja esim. pallopelit välitunneilla ovat loistavia tapoja kerryttää päivittäistä liikuntapottia. Liikunnan pitää myös olla hauskaa ja mukavaa, ei hammasten kiristelyä.

Alla on Pasin vanhempainilloissa käyttämät materiaalit liikuntaan motivoimisesta ja motivoitumisesta sekä riittävästä liikunnan määrästä.

Liikunta ja kouluikäinen (28,16 kilotavua)

Elmeri liikuntaan motivointi (147,46 kilotavua)

Lyhyt suositusten esittely (1,46 megatavua)

Nuoriso-ohjelma (200,19 kilotavua)

Uni (12,8 kilotavua)

Yhteenveto liikunnasta (29,18 kilotavua)

Nettiosoitteita liikunnasta, terveydestä ja hyvinvoinnista (28,67 kilotavua)

Tietoa liikunnasta, ravinnosta ja muusta tärkeästä löytyy enemmänkin Nuoren Suomen sivuilta www.nuorisuomi.fi

Iloa liikkeelle!

Ajankohtaista

Rekry